خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/14 - 13:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

ایران همواره مایه امنیت و ثبات منطقه بوده است/ عربستان در جهت وحدت مسلمانان حرکت کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد آنچه برخی مقامات عربستان در اظهارات خود مبنی بر پاسخگوی ایران برای ایجاد ثبات و امنیت منطقه گفته‌‎اند در عمل موجود است زیرا کشورمان همواره به صلح و دوستی و ایجاد امنیت در منطقه کمک کرده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه سعودی مبنی بر اینکه اگر ایران پاسخگوی نگرانی کشورهای عربی درباره امنیت و ثبات منطقه باشد دست عرب‌ها به سمت کشورمان دراز شده است، گفت: تهران همواره در خصوص تامین امنیت و صلح در منطقه و جهان اقدامات موثر و مثبتی انجام داده است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول زمان نشان داده ایم قدرت نظامی کشورمان بر مبنای دفاع است، نه بر مبنای تهاجم به دیگران، اظهار کرد: بر این اساس در طول ماه ها و سال های گذشته همواره به برادرانمان در همه کشورهای مسلمان اعلام کردیم، ایجاد وحدت میان مسلمانان امری ضروری است که همه باید در جهت آن گام بردارند.



وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد جمهوری اسلامی گاهی در برخی مقاطع با خویشتن داری در برابر اقداماتی که بعضا رنگ و بوی غیر دوستی داشته، عملا تلاش کرده تا وحدت کشورهای مسلمان حادث شود و اکنون نیز برادرانمان در همه کشورهای اسلامی بر این باور هستند که ایران به دنبال صلح و دوستی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: حوزه سیاست خارجی در دولت سیزدهم نیز عملا بر همین مبنا شکل گرفته و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با چنین رویکردی در تلاش است بیشترین حد دیپلماسی همسایگی اجرایی شود.



مقتدایی گفت: بنابراین باید اذعان کرد آنچه برخی مقامات عربستان در اظهارات خود گفته اند در عمل موجود است و ایران همواره به صلح و دوستی و ایجاد امنیت در منطقه کمک کرده و باز هم این اقدامات را انجام می دهد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دولت عربستان پیشنهاد می کنیم که در جهت ایجاد وحدت و همکاری میان امت اسلامی حرکت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335022
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار